Wednesday, 3 September 2008

Inspiration

Yesterday at around 6pm I felt inspired to write a blog entry, but i sorta decided to leave it till the night. Unsurprisingly I forgot to, during the night. I developed a splitting headache, and a messy thought process. As usual I believed that sleep would cure me, but sleep didn't come at that time yet, I watched a movie: Drillbit Taylor. The usual story and expectations - crook becomes good in the end, and everyone gets the girl. I sometimes wonder the only book where I didn't quite expect what I was expecting was Dickens' Great Expectations. A great book that I should get ahold of one of these days. I did it in Year 8 and I liked it alot, we did it indepth with Mrs. Khalaf.

Okay, I was reading Katie's blog yesterday. As usual I'm impressed with the quality and her knack for writing. When she blogs it appears to be a scrapbook at somepoints and at most points she just lets her ideas roll onto the screen. Some would disagree that letting your ideas flow and take a course of their own as you write them down (or blog em haha) seems to remove the order in writing, but I say otherwise that's where the therapy begins. Just letting everything inside you flow. Well that's what i noticed with the some people's blogs, notably Katie's and Naj's. Hmm now this entry is starting to sound like I'm copying other people haha.

I've got Karate today, and I'm out of focus I tend to confuse things with one another. I need to concentrate or else I'll get everything wrong. I just have to remember one thing: "keep everything simple". Plus separate things from each other and don't get worried. DON'T GET WORRIED RENZ. I ain't worried about it, I'm worried that I'll get confused. That's like fearing fear.

Cliché
Reminds me of the cliché batttle i had yesterday with Katie. everything we talked about seemed to be cliché, and that every word we spoke of was cliché, and cliché itself has become cliché since everyone uses it often too frequently it must be cliché by now. Even having this paragraph about word battles must be cliché in itself if you think about it. (I'm starving I'll come back to this) (I'm back oh look it's the next day already i started this post 3ish pm and now its 00.07 haha). Where was I? Oh yes "cliché". I'm going to stop writing about it, I'll do it some other time - it's starting to anoy me now.

Well my the upper skin on my toes are blistered. Stupid slippers, went to karate wearing them since I don't get the point of wearing shoes to the dojo anyways. It's Jay C.'s and Kristine Ogtip's Birthday today. Happy Birthday to them! *texts them*

Hmm I just came from the other tab on my other browser window, I don't feel attentive to my blog today. Oh wells.

An 8 year old orange belt taught me katas last time haha such a good teacher. It was funny but nice in a way. You learnt humbleness. Reminds me of that 7 year old who taught me the moves for 'Crank That' last time lol. Well I have to refine every kata, technique and every movement.

Perfectionism?

I guess so... We have to strive to be perfect though we are imperfect. But the idea of trying to be perfect doesn't mean we forget that we are imperfect. Through imperfections we are perfect human beings, because the perfect human being is imperfect.

Reminds me of that Filipino director Joey Reyes, he said something like this: "Imperfections, make you human, and being human makes you beautiful". Not his exact words but to the same power.

Oh well I'll end my ramblings now. What do i do after I post this? Hmmm...

This entry seems to follow the footsteps of Katie's blog, random ramblings of the mind. But it seems to put me at ease somewhat.

No comments: